Maaf kan kamiiii ~ P.ramlee

Salam uols . . xD . Haha , penah dengar ta lagu Maafkan Kami yang dinyanyikan oleh P.ramlee and his frens . Hoho , besh kan ? So , ary ni aku nak cakap pasal " Maafkan Kami " . kalo cakap pasal maaf tu paham aje laa . Bila kite buad salah ngan orang , kite akan mintak maaf ngan dye . Tapi taw ta , kesakitan nye masih terase . OK , sebab pertame aku terpiki pasal tajuk ni sebab tetiap ary aku akan buad orang sakit aty . Yup , aku mengaku memey kengkadang aku ni menyakitkan hati . JADII , MAAFKAN SAYA KAWAN-KAWAN SAYA ! DARI SEURAT RAMBUT HINGGA LA UJUNG KUKU JARI KAKI ANDA . Penah ta anda rase seseorang tu menyakitkan hati walaupon dye ta buad ape-ape kat anda ? Ya , bagus anda  jujur . Jangan kate Tak sebab mende ni banyak berlaku . Satu kes yang ta penah d pandang rendah . Haha . Kebiasaannya anda akan mintak maap ngan mak ayah , sedare - sedare n kawan - kawan waktu ary raye kan ? Wah , sekaly setahun aje dalam 365 hari ? Perghh . . kalo d kira kan berape kilo kemaafan yang kite bole peroleh dpd segale saket aty y kite buad pade orang . Hurmm , aku ta bole kira , terlalu banyak kan kan ?? :) Lepas raye pulak , anda buad lagi n seterusnya anda mintak maap n seterusnya sampai laaa bile - bile . Wahh , macam masuk science je pasal LIFE CYCLE . Haha , tapi bukan itu yang saya nak cite kat sini . Senang cite , apa yang awak buad itu yang awak dapat . Ingat ! Ingat ! Hidup ibarat roda . Ia akan berpusing ke arah yang same , kalo kat situ melekat chewing gum , anda kena balik chewing gum yang anda lekatkan tuu . . Akhir sekaly , aku cakap untuk diri aku n sume manusia . . Minta maaf laaa sebelom orang memaafkan kite untuk kali terkahir .


ZAH SJ

No comments:

Post a Comment